Aby praca z samochodem była możliwa, powinny znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich będzie silnik spalinowy wspólnie z akumulatorem, gdzie znajduje się chemiczne źródło energii. Drugim będzie alternator lub ewentualnie, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, zapewniając jej dostępność w czasie zmiennej pracy stworzonego przez nas samochodu. Kiedy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica lub ewentualnie akumulator nie pracują.
Działa to również w drugim kierunku. Akumulator jest odpowiedzialny ze dostarczanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, gdy silnik będzie wyłączony, lub ewentualnie też prędkość obrotowa wału korbowego jest zanadto niska, żeby uruchomiła się prądnica - znacznie więcej o akumulatorach wolno odszukać na Akumulator litowy LiFePO4. Dlatego też w czasie rozruchu silnika jedynym źródłem zasilania jest akumulator. To on pozwala na pracę rozrusznika oraz układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie samochodu. Akumulator intensyfikuje też komfort w czasie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy możliwość posłuchania radia w samochodzie, gdy silnik jest wyłączony.
0 komentarze:
Prześlij komentarz